اچ‌تی‌سی در تلاش است تا کاری کند که در تمام دنیا با دیدن این نوع طراحی همه به یاد گوشی‌های این کمپانی بیفتند

درست مانند یک تولید کننده خودرو اولین قدم برای تولید مدل بعدی، تغییر موتور است و این همان کاری است که اچ‌تی‌سی در مدل جدید خود انجام داده است. در دل این نسخه جدید، پردازنده اسنپ‌دراگون 810 جا خوش کرده است و دوربین اولتراپیکسل نیز از پشت در مدل پیشین به جلو در وان M9 منتقل شده است. پوشش یاقوت کبود لنز کمی از بدنه فلزی بیرون زده است. به نظر می‌رسد که مدیران اچ‌تی‌سی با خود فکر کرده‌اند که نقاط قوت قبلی خود یعنی طراحی، نمایشگر و صدا را حفظ کنند و نقاط ضعف خود را با یک دوربین جدید و باتری بزرگتر جبران کنند.

 htc one m9 01verge

کلود زلوگر مدیر تیم طراحی صنعتی اچ‌تی‌سی می گوید:البته شرکت‌های دیگری هستند که از سیستم آنتن‌دهی ما استفاده می‌کنند بدون این که بتوانند بدنه‌ای به کیفیت بدنه گوشی‌های ما بسازند.(طعنه ای به شرکت اپل)

htc one m9 02 verge

 

با این حال به نظر می‌رسد که اچ تی سی در حال توجیه طراحی خود است. اسپیکرهای بلوتوث و هدست‌های با کیفیت زیادی در بازار وجود دارند بطوری که واقعا بسیاری از مردم نیازی به اسپیکرهای بزرگ تعبیه شده درون خود گوشی ندارند.

در ارتقای مشخصات فنی وان M9 نسبت به مدل قبل از خود یعنی One M8 دوربین 20 مگاپیکسلی در کانون توجهات بوده است. 

htc one m9 03verge

لانچر هوشمند اچ تی سی نیز به نظر می‌رسد که ایده خوبی باشد، ولی کم‌کم متوجه می‌شویم که آن هم عملکرد دقیقی ندارد. این لانچر هم از اطلاعات مکانی شما استفاده می‌کند تا بطور خودکار بین نرم‌افزارهایی که حتما باید در خانه، کار یا بیرون استفاده کنید به صورت پویا چیدمان نرم‌افزارها را تغییر دهد. نرم‌افزار Zoe نیز با افکت‌های بصری مختلفی بروز شده است که کارایی آن را بهتر کرده است. با گذشت زمان اچ‌تی‌سی حالت‌های دوربین بیشتری را برای دانلود آماده خواهد کرد.

اگر چه این نوع طراحی موجب شده تا این شرکت مورد ستایش قرار گیرد و به درآمد هم برسد، ولی فرمول قدیمی طراحی پیشرفته و جنس بدنه خوب تا زمانی جواب می‌دهد که با ایده‌های تازه همراه شود

دو سال از معرفی اولین گوشی هوشمند سری وان اچ‌تی‌سی که دارای بدنه تمام آلومینیومی بود می‌گذرد. اگر چه این نوع طراحی موجب شده تا این شرکت مورد ستایش قرار گیرد و به درآمد هم برسد، ولی فرمول قدیمی طراحی پیشرفته و جنس بدنه خوب تا زمانی جواب می‌دهد که با ایده‌های تازه همراه شود. اچ‌تی‌سی می‌پذیرد که وان M7 و وان M8 را ترکیب کرده تا بهترین گوشی هوشمند سری وان یعنی وان M9 را بسازد ولی ترکیب گذشته و صرفا استفاده از یک پردازنده جدید و بالاتر بردن مگاپیکسل‌های دوربین  نشان‌دهنده ابتکار نیست. اچ‌تی‌سی می‌تواند بهتر از این عمل کند.