آیپد پرو بیشتر از تبلت‌های سرفیس فروش داشته است

آیپد پرو بیشتر از تبلت‌های سرفیس فروش داشته است

سازمان تحقیقاتی IDC اعلام کرد که در سه ماهه‌ی گذشته فروش «آیپد پرو» (iPad Pro) شرکت اپل بیشتر از فروش تبلت‌های «سرفیس» (Surface) شرکتمایکروسافت بوده است.

در سه ماهه‌ی گذشته بیش از ۲ میلیون آیپد پرو و ۱٫۶ میلیون تبلت سرفیس به فروش رفته است.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، شرکت اپل در سه ماهه‌ی گذشته ۲ میلیون دستگاه آیپد پرو فروخته و این در حالی است که مایکروسافت ۱٫۶ میلیون دستگاه از تبلت سرفیس به فروش رسانده است. البته فروش کمتر تبلت‌های سرفیس به معنی شرایط بد مایکروسافت نیست. براساس آمار، فروش تبلت‌های سرفیس ۲۹ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته و به عنوان محبوب‌ترین تبلت هیبریدی بازار به شمار می‌روند که روند فروش آن‌ها روبه افزایش است. البته فروش کلی تبلت‌ها در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

همچنین مشخص شده که فروش تبلت‌های سری Pro شرکت مایکروسافت بسیار بیشتر از تبلت‌های Surface 3 بوده است. بسیاری از کاربران دوست دارند که این تبلت‌ها را با صفحه کلید در اختیار داشته باشند و از آن‌ها به عنوان محصولی که جایگزین لپ‌تاپ می‌شود، استفاده می‌کنند.

Surface Pro 4

سرفیس پرو ۴

سازمان IDC گفته:” محصولات هیبریدی به عنوان جایگزین مناسبی برای کامپیوترها به شمار می‌روند. همچنین قیمت این محصولات برای کاربران مهم نیست و به همین دلیل آن‌ها چنین محصولاتی را خریداری می‌کنند.”

منبع: The Verge

 دیجی کالا مگ