آمار و ارقام مالی نینتندو وضعیت خوبی ندارند 


آمار و ارقام مالی نینتندو وضعیت خوبی ندارند

شرکت نینتندو، مثل شرکت‌های مختلف دیگری که اخیرا آمار و ارقام اقتصادی خود را منتشر کرده‌اند، اقدام به ارایه‌ی گزارش‌های مالی خود کرده است. سود شرکت نینتندو نسبت به سال گذشته‌ی میلادی، ۳۴ درصد کاهش یافته است. این طور که از آمار نینتندو بر می‌آید، فروش شگفت‌انگیز مجمسه‌های Amiibo و بازی‌هایی مثل Splatoon و Super Mario Maker، نتواسنته است فروش بد کنسول Wii U را جبران کند.

شرکت‌ نینتندو مشغول بررسی هدست‌های واقعیت مجازی است.

نینتندو برای بهبود وضعیت خود، نه تنها روی کنسول بعدی‌اش یعنی Nintendo NX حساب کرده است، بلکه می‌خواهد وارد صنعت بازی‌های موبایل و هم‌چنین هدست‌های واقعیت مجازی هم بشود. این شرکت در کنار اعلام آمار و ارقام اقتصادی، هم‌چنین به این موضوع هم اشاره کرده که اولین اپ موبایل‌شان که Miitomo نام دارد، در ماه مارس (فروردین ۱۳۹۵) عرضه می‌شود. نینتندو هم‌چنین می‌گوید که از همین حالا به فکر دومین اپ موبایل‌شان هستند. این اپ قرار است بیشتر به یک بازی شبیه شود و شخصیت‌های معروف نینتندو هم قرار است در آن وجود داشته باشند.

splatoon-nintendo-direct-34

بازی Splatoon پرفروش‌ترین بازی نینتندو است و حتی از Super Mario Maker هم بیشتر فروخته.

مدیر عامل نینتندو هم‌چنین گفت که شرکت‌شان مشغول بررسی هدست‌های واقعیت مجازی است. «تاتسومی کیمیشیما» در حالی این حرف را می‌زند که مدیر امریکای نینتندو، در E3 2015 با اشاره به هدست‌های واقعیت مجازی گفت که آن‌ها اصلا سرگرم‌کننده نیستند و فقط می‌توان آن‌ها را به عنوان یک تکنولوژی پیشرفته نگاه کرد.

می‌توانید در ادامه، میزان فروش برخی از بازی‌های نینتندو و دو کنسول بزرگ این شرکت را ببینید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

بازی

Splatoon
۴٫۰۶ میلیون نسخه

Super Mario Maker
۳٫۳۴ میلیون نسخه

Mario Kart 8
۲٫۱۳ میلیون نسخه

Pokemon Omega Ruby & Alpha Sapphire
۱٫۵۲ میلیون نسخه

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کنسول

Wii U
۱۲٫۶۰ میلیون دستگاه

3DS
۵۷٫۹۴ میلیون دستگاه

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Gematsu 

دیجی کالا مگ