آیفون ۶ و آیفون ۵ اس

آیفون ۶ و آیفون ۵ اس   

آیفون ۶ محبوب‌ترین گوشی دنیا دربین گوشی‌های آیفون است. طبق آخرین گزارش‌ها پرچمدار اپل از زمان عرضه همواره بالاترین رده را از نظر مقبولیت عمومی در اختیار داشته و رایج‌ترین گوشی اپل است.

تمامی کمپانی‌های ساخت گوشی‌های هوشمند هنگام عرضه پرچم‌دار خود ادعا می‌کنند که بهترین را تولید کرده‌اند اما شاید ملاک بهتری برای ارزیابی گوشی‌ها محبوبیت و میزان فروش جهانی باشد. بر اساس گزارش Localytics، در بین تمامی گوشی‌های اپل، آیفون ۶ با کسب ۳۰ درصد محبوب‌ترین مدل از گوشی‌های آیفون موجود در بازار است. این گوشی که در ماه سپتامبر سال گذشته عرضه شد، از مشخصات دارای صفحه نمایش ۴.۷ اینچی است؛ آیفون ۶ جزو گوشی‌های جدید اپل است که این کمپانی به عرضه‌ی آن پا به دنیای فبلت‌ها گذاشت. البته آیفون ۶ پلاس با نمایشگر ۵.۵ اینچی لقب فبلت اپل را تصاحب کرده است؛ این گوشی از بین تمامی مدل‌های آیفون تنها ۹.۱ محبوبیت را به خود اختصاص داده است. این نشان می‌دهد که کاربران اپل طرفدار نمایشگر‌های بزرگ هستند اما گوشی‌های بسیار بزرگ مانند آیفون ۶ پلاس را ترجیح نمی‌دهند. اما به هر حال نمایشگرهای بزرگ برای اپل سودآور بوده و هر دو گوشی‌های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس دارای نرخ بالای استفاده نسبت به گوشی‌های 5S و 5C است. علاوه بر این آیفون‌های ۶ و ۶ پلاس بیشترین اپلیکیشن‌های نصب شده را بین دیگر گوشی‌های آیفون دارند. شرکت اپل امشب آیفون‌های جدید را معرفی خواهد کرد که انتظار می‌رود این گوشی‌ها آیفون 6s و آیفون 6S پلاس نام داشته باشند. اپل تمایل بیشتری در خصوص استفاده از سایز مشابه آیفون ۶ و ۶ پلاس در گوشی‌های جدید خود دارد. از آنجایی که بر طبق آخرین آمار آیفون ۶ محبوب‌ترین گوشی‌ آیفون است، آیا آیفون 6S هم محبوب‌ترین خواهد بود؟

احتمالا آیفون 6S دارای ارتقاهایی باشد؛ این مدل دارای یک یا دو قابلیت جدید بوده و بروزرسانی‌هایی را در بخش پردازنده، دوربین و چند آیتم دیگر خواهد داشت. احتمال اینکه آیفون‌های جدید طراحی نسل پیشین را داشته باشد زیاد است، از این‌رو کاربرانی که دوست داران طراحی جدید هستند باید منتظر آیفون ۷ بمانند. در هر صورت آیفون‌های قدیمی نیز هنوز طرفداران زیادی دارد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها آیفون ۵ اس دومین گوشی محبوب بعد از آیفون ۶ است؛ این گوشی از بین تمامی مدل‌های آیفون ۲۳.۷ درصد محبوبیت را به خود اختصاص داده است. آیفون ۵ نیز ۱۲.۸ درصد، آیفون ۴ اس ۸.۸ درصد محبوبیت را کسب کرده‌اند. از بین تمامی این گوشی‌های آیفون 5C با ۸.۵ درصد و آیفون ۴ با ۵.۳ درصد کمترین محبوبیت را دارند.

i

Localytics در این خصوص گفت:

گوشی‌های جدید آیفون هر سال پس از عرضه ۳۰ الی ۴۰ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند را تصاحب می‌کنند. به عنوان مثال آیفون ۵ در سال ۲۰۱۲ معرفی شده که یک سال پس از عرضه ۳۵ درصد از سهم بازار را تصاحب کرد. در سال ۲۰۱۳ هم دو مدل آیفون 5s و 5c معرفی شدند که جمعا ۳۳ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار داشته که در بین این دو مدل آیفون ۵ اس محبوب‌ترین بوده است. امسال هم دو گوشی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس پس از عرضه ۳۹ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند را تصاحب کرده‌اند که بیشترین آمار را در بین مدل‌های آیفون کسب کردند. 

 البته گوشی‌های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس آمار بیشترین اپلیکیشن نصب شده را نیز در اختیار دارند، پس از این گوشی‌ها نیز به ترتیب آیفون 5S و 5C بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند. Localytics اعلام کرده که خریداران آیفون‌های جدید نیز تمایل بیشتری برای نصب اپلیکیشن‌ها نشان خواهند داد که دلیل این امر نیز بزرگ بودن سایز نمایشگر است.

 منبع زومیت