دستگاه‌های اپلی به طور عمیقی با رایانه‌های مک این شرکت یکپارچه شده و عملکرد بی نقصی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. محصولات شرکت اپل در سال‌های اخیر محبوب‌تر شده‌اند اما هنوز افراد بسیاری وجود دارند که کاربر وفادار سیستم عامل ویندوز مایکروسافتهستند. کاربران ویندوز اغلب در مورد مدیریت دستگاه اپلی به مشکل بر می‌خورند. خبر خوب برای این کاربران، امکان دسترسی و انتقال یکجای تصاویر و ویدیوهای داخل دستگاه‌های اپلی از طریق رایانه‌ی ویندوزی است که با طی مراحل ساده‌ای که در ادامه‌ی مقاله شرح خواهیم داد، می‌توانید این کار را عملی کنید.

طبق تجربه‌ی ما، در حالی که دسترسی به تصاویر و ویدیوهای دستگاه‌های اپلی از طریق مک فوق‌العاده آسان است، استفاده از رایانه‌ی ویندوزی برای این کار فرآیند طولانی‌تری دارد. اگر از نحوه‌ی انتقال یکجای تصاویر و ویدیوها از دستگاه اپلی به رایانه‌ها که در اصطلاح ایمپورت (Import) نامیده می‌شود آگاهی داشته باشید، به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

هنگامی که برای اولین بار دستگاه اپلی خود را به رایانه‌ی ویندوزی متصل می‌کنید، آیفون یا آیپد تحت پیامی اجازه‌ی دسترسی رایانه‌ی ویندوزی به تصاویر و ویدیوهای داخلی دستگاه اپلی را از شما درخواست می‌کند. اگر قصد ایمپورت کردن فایل‌های تصویری را از دستگاه اپلی دارید، باید دکمه‌ی Allow را لمس کنید؛ در غیر این صورت Don’t Allow را انتخاب کنید. اگر درخواست طلب شده را تایید نکنید، به هیچ طریقی نمی‌توانید از طریق رایانه‌ی ویندوزی به تصاویر و ویدیوهای آیفون یا آیپد خود دسترسی داشته باشید.

manualy import photos and videos from iphon 1 e29e4

 در صورتی که نرم‌افزار نمایش و مدیریت تصاویر در ویندوز شما نصب باشد و دکمه‌ی Allow را برای تایید فرآیند ایمپورت در دستگاه اپلی خود لمس کرده باشید، به احتمال زیاد با پیامی مبنی بر تایید عملیات انتقال یکجای فایل‌های تصویری در ویندوز روبه‌رو خواهید شد. برای مثال در اسکرین‌شات زیر، نرم‌افزار Photos موجود در رایانه‌ی ویندوز ۱۰ ما، انتخاب دستگاهی را که قصد ایمپورت کردن از آن را داریم در یک کادر محاوره‌ای فرعی (پاپ‌آپ) درخواست کرده است. می‌توانید با انتخاب دستگاه اپلی خود، فرآیند انتقال یکجای فایل‌ها را شروع کنید.

manualy import photos and videos from iphon 2 9eae2

در صورتی که هیچ‌گونه نرم‌افزار مدیریت و نمایش تصویری در رایانه‌ی شما نصب نیست یا اگر قصد انتقال یکجای همه‌ی تصاویر گرفته شده با دستگاه اپلی به پی‌سی ویندوزی را ندارید، می‌توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید. انجام این کار بعید به نظر می‌رسد اما امکان‌پذیر بوده و غیرممکن نیست.

ابتدا، مرورگر فایل ویندوز را باز کرده و به بخش This PC مراجعه کنید؛ روی نام آیفون یا آیپد خود دوبار کلیک کرده و سپس پوشه‌ای با عنوان Internal Storage را باز کنید. همه‌ی تصاویر و ویدیوهای شما درون پوشه‌ی DCIM ذخیره شده است.

manualy import photos and videos from iphon 3 8c511

در این روش باید به صورت تک به تک فایل‌های موجود را مرور کنید که بدون شک، مرور یک به یک فایل‌ها خسته کننده و زمان‌بر خواهد بود. بنابراین بهتر است برای راحتی کار از جستجوگر فایل استفاده کنید. بهره‌مندی از جستجوگر برای جستجو بین تعداد زیادی از فایل‌ها نیازمند استفاده از ترفندهای هوشمندانه است. در غیر این صورت، نمی‌توانید به راحتی به تصویر یا ویدیوی مورد نظر دسترسی داشته باشید.

یکی از ترفندهای هوشمندانه برای جستجو، بهره‌مندی از عبارتی مانند “*.jpg” برای جستجو بر اساس نوع فرمت فایل است؛ هر چند که ممکن است تعداد فایل‌های یافت شده بر این اساس هم زیاد بوده و مرور کردن یک به یک آن‌ها بیش از حد وقت گیر باشد اما در صورتی که قصد مشاهده‌ی سریع‌تر فایل‌های تصویری را دارید، بهتر است از تب View موجود در مرورگر فایل ویندوز و در بخش Layout، یکی از حالت‌های نمایش تصاویر بند انگشتی بزرگ (large icons) یا خیلی بزرگ (Extra large icons) را انتخاب کنید تا بتوانید از مرور کلی و سریع‌تری برخوردار شوید.

manualy import photos and videos from iphon 4 15b5e

از سوی دیگر، اگر زمان ثبت تصویر یا ضبط ویدیو را بدانید، می‌توانید با قرار دادن حالت نمایش تصاویر روی Details، فایل‌های تصویری را بر اساس تاریخ ثبت شدن تصویر، مرتب سازی کنید. همچنین می‌توانید از دیگر گزینه‌های مرتب سازی هم برای دسترسی سریع به فایل مورد نظر بهره ببرید. پس از انجام این کار، دوباره می‌توانید از حالت‌های نمایش تصاویر قبلی برای مرور کلی استفاده کنید.

manualy import photos and videos from iphon 5 af6a4

استفاده از راهکارها و ترفند‌های یاد شده در این مقاله، بسته به نیازهای هر کاربر می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

آیا تابه‌حال از رایانه‌ی ویندوزی برای مدیریت دستگاه‌های اپلی استفاده کرده‌اید؟ 

منبع زومیت